hits

Sleepyhead!

Denne morgenen startet med et brak, bokstavelig talt! Jeg hadde satt klokken på 07.00, da jeg skulle dra fra leiligheten kl 08 for å ha en PT time med Marthe på Magnat. På et eller annet vis har jeg klart å skru av alarmen i søvne, og når jeg endelig våknet og så på klokken var den 08.17!!!! Det vil si at jeg skulle være ute av døren for 17 minutter siden. På mirakuløst vis fikk jeg flydd som en tornado gjennom leiligheten å kastet alt jeg trengte til trening,og to ulike jobbskift i en bag og hastet ut døren. Jeg oppdaget jo senere at jeg hadde glemt så og si alt jeg trengte, jeg hadde helle rikke fått spist eller stellt meg i det hele tatt. Det jeg derimot tok meg tid til var å smelle sammen en trippelespresso i en to-go kopp! Jeg løp det beina mine var gode for og rakk trikken som fraktet meg ut til Magnat på sjølyst. Jeg rakk PTtimen med et nødskrik, eneste positive her er vel at jeg kom ufrivillig ferdig oppvarmet. Heldigvis fikk jeg i meg kaffen og to bananer på trikken, det gav litt energi og PTtimen ble virkelig bra!

I dag kjørte vi masse ulike nye øvelser. Jeg ble dratt langt langt ut av min egen komforsone da Marthe kjørte i gang med kort-sprint og lengehopp. Jeg hater virkelig å hoppe, og gremmes ved tanken på de grusomme gymtimene på barnskolen hvor vi måtte hoppe lengste, høyde osv. Jeg eier ikke spenst i kroppen og har tiden barneskolen (som var sist gang jeg hoppet) virkelig hatet det. Jeg hadde ingen tro på at jeg kom til å klarte det når Marthe dro frem øvelsen: Stillestående lengehopp. Jeg tok mot til meg og tenkte at nei, jeg nekter å la gamle minner holde meg igjen nå. Så jeg tok sats og vips var 2 meter tilbakelagt. Yes, jeg spratt hele to meter bortover gulvet fra stillestående. Dette høres kanskje ikke så voldsomt ut for alle, men for meg var dette stor stas! Sprint var virkelig gøy, både fordi vi løp på sprintbane som gir fantastisk godt grep og dermed svært god fremdrift og fordi jeg har fått nye Nike free som sitter som et skudd på foten og funker perfekt til sprinter. De er utrolig lette og sitter som en sokk på foten. Jeg fikk dem i gave fra New york, og jeg elsker dem allerede. Avslutningsvis i timen kjørte vi uttøyning og massasje med foamroller med og uten tagger på. Dette for å løsne opp muskelknuter og spenninger i musklaturen. Grusomt smertefullt mens det pågår, men det gjør virkelig godt etterpå og jeg kjenner at det er en nødvendighet for meg!





Hvis alt går etter planen blir det en tur over grensen senere i dag, jeg har en lang liste over ting jeg trenger fra sverige og gleder meg virkelig til å få fyllt opp både frys, kjøelskap og kjøkkenskap med diverse godsaker. Kylling, egg, karbonadedeig, funlight med stevia, lavkarbobrød, celsius, nøtter,og ost står allerede på listen min. Rop ut hvis dere har noen tips til noe mer som bør kjøpes med når man først tar turen over til Sverige.

Smiiiil Maren

12 kommentarer

Bacon, vaskepulver og c-vitaminer!!!! hehe :D

Keso med eple og pære smak! Nam :D

Kos deg søta mi :)

Vaskapulver / tøymykner, Ekstremt billig (ihvertfall på Nordby Supermarked). + alt mulig annet digg! Handlet for 1300,- her om dagen der og hele fryseren og kjøleskapet er stapp FULL :D

Roastbiff, kalkun, riskaker, eggehvitter på kartongxD , Pepsi Max, kalkunbacon (omtrent bare rent kjøtt)!!

Hei! Hva heter de nye skoene du har fått deg? :) Tenkte på noe mer spesifikt enn "Nike Free". De var kjempefine!

Legg gjerne ut noen tips til uttøying og massasje med foamroller en gang! Jeg bruker det til beina en del, og det er helt supert. Men skulle gjerne kunnet litt mer om hvordan de kan brukes.

God tur til söta bror! :-)

du måå kjøpe philadelphiaost 5% :D Ååååh hvis du kjøper mange så må du gjerne gi en lyd om du vil bli sende meg en ;) heheh..

Kalkunbacon høres fristende ut - finnes det i Norge?

Hei Maren! Du har en fantastisk blogg som gir meg motivasjon hver dag! :-)

Jeg kom over denne http://www.vektklubb.no/artikkel/trening/slik-faar-du-flatere-mage-20321668 artikkelen idag, og lurte på om du hadde lyst til og lage en video med disse seks øvelsene? Synes ikke bildene viste spesielt godt hvordan de skal gjøres riktig.

Ha en fin dag!

Klem

2 meter er jo bra i stillelengde. Det er en av de vanskeligste øvelsene i friidrett :)

Hege: Tusen takk, jeg synes det var litt stas :D koselig at du kommenterte det!

Skriv en ny kommentar