hits

Power-workout og koselig lunsj

I dag dro jeg på trening litt uten mål og mening. Jeg hadde en tanke om at bena burde få kjørt seg litt, og at jeg burde gjøre noe annet enn kondisjonstrening. Jeg har en lei tendens til å bli hekta på ulike ting, og nå for tiden er jeg hekta på alt av hopp og sprett trening. Det vil si corebartimer, løpeturer, elipse og andre kondisjonsrelaterte treningsformer.Det er viktig med variasjon, og det må jeg minne meg selv på både titt og ofte. I dag var det altså styrketrening på planen, og jeg lagde meg en finfin sirkel med seks ulike øvelser. Jeg kjørte ti repetisjoner pr øvelse, fem runder totalt.



Dagens sirkel:

  • Knebøy med Kettlebells
  • Strakmark
  • Renegate rows med Kettlebells
  • Planken (klatrer opp og ned fra albu til strake armer)
  • Skulderpress med Kettlebells

 

Jeg avsluttet med 10x4 glute bridge og liggende lårcurl. En god økt, som jeg virkelig kjente godt i beina. Spesielt de to siste øvelsene kommer nok til å kjennes i morgen for å si det sånn! Etter trening kom søte Frida på lunsjbesøk og jeg kokkelerte frem en saftig omelett med skinke, sopp, spinat og purre. Til omeletten serverte jeg en stor salat med isbergsalat, paprika, avokado, agurk, soltørkede og ferske cherry tomater. En rask og smakfulllunsj som metter godt. Omelett er virkelig helt genialt. Du kan putte i akkurat hva du vil og det går så fort å lage den. Jeg har mange ulike varianter på omelettene mine, men favoritten inneholder som oftest skinke, sopp og spinat. Mmmmmm.




Nå har Frida og meg vært en runde i sentrum å tittet litt, og det er på tide å finne roen på sofaen et par timer. Helgen er til for å nytes, og det skal jeg virkelig. Kveldens planer er enda litt uvisst, men at jeg skal ut av leiligheten, det er hvertfall helt sikkert. Det er hyggelig med en hjemmekveld, og det hadde jeg i går, så i dag er jeg klar for litt sprell :)

Ha en super lørdag mine fine!

Smiiiiil Maren

2 kommentarer

Hei! Høres ut som en knalldag! Lurte bare på en ting..du skrev for en tid tilbake at du så og si ikke gjorde noe særlig cardio for å beholde musklene, men nå virker som det er (som du selv også påpeker) veldig mye det det går i. Har du gått bort i fra den tankegangen, eller hva er målet?

Skriv en ny kommentar