hits

Lunsj på farta og motivasjonssvikt

Nå har jeg skrevet om flere supre treningsøkter med masse energi og overskudd, og i dag skal jeg fortelle dere om en økt som inneholdt akkurat det motsatte. I dag ville ikke kroppen være med på noe som helst, og det føltes som et ork bare å gå opp trappene til gymmet. Jeg hadde en treningsavtale i dag, og kunne derfor ikke avlyse - men det var nok det jeg skulle gjort. Jeg fikk en latterlig svak økt på skuldre, som jeg ikke fullførte en gang. I dag funket det bare ikke! Sånn er det for oss alle innimellom og det gjør ingenting - det er helt naturlig.

For min del er det bare en ting å gjøre når kroppen gir meg slike signaler 

  • Dra hjem
  • Spis masse mat
  • Øk på kabohydratene
  • Drikk masse vann
  • Legg deg tidlig og få en god natt søvn

 

Så det er planen min i dag. Jeg har allerede tatt på meg verdens deiligste og mykeste joggebukse, og krypt opp i sofakroken med masse god mat. En tallerken med hjemmelagde knekkebrød med digg pålegg, en skål med meieriprodukter, frukt og musli og en skål med masse frisk frukt i biter. Jeg har også en cinnamonroll questbar, en muscle brownie og en liten deilig iskaffe på menyen. Mmmm, påfyll til slitne muskler. Uten mat og drikke - duger helten ikke! Ferdig snakka :)

I dag har det gått i ett med skole, og diverse avtaler. Jeg hadde ikke planlagt og måtte derfor fikse en sunn god lunsj på butikken. det er virkelig ikke alltid maten min ser dekorativ og delikat ut, og her har dere et strålende eksempel på det. *ler* Men godt var det, og i mine øyne er dette en perfekt lunsj når man er på farta. 

  • En pose ferdigmix salat
  • En avokado
  • En skinkepakke
  • Grillet kyllinglår
  • Iste

 

Til dessert ble det to nektariner. Jeg spurte om en tom boks i butikken, og det fikk jeg. På den måten kunne jeg dandere min egen salat i denne boksen. Super smart! Nå skal jeg sette på en film og legge bena høyt. Lenge leve latskapen. Jeg ønsler der en nydelig kveld.

 

Smiiiil Maren


6 kommentarer

Å, du er et perfekt forbilde! Du motiverer meg til å trene mye. I tillegg får du meg til å akseptere at kroppen min ikke alltid burde dra på trening. Det er jo veldig viktig å ikke presse seg når kroppen sier klart ifra. :)

Mm, lunsj på farten trenger absolutt ikkje vere usunt :-) Sjølv velger eg alltid salatbar / grønnsaker, speltlompe og pålegg / frukt, nøtter og skyr. Sunt&godt :D

Veldig enig med første kommentaren her! Jeg hadde en slik dag i går... Og kutta ut økta. I dg hadde jeg den BESTE økta på leeenge! Å høre på kroppen er viktig, men av og til vanskelig. Balansen mellom å pushe, men ikke for mye...

Hva gjør du med leiligheten nå som du har begynt på uia?:)

Anonym: Den ligger ute for salg :-) kan legge ut finn kode senere:)

Smart å blande selv :)

Skriv en ny kommentar