hits

Trening er terapi

Jeg er i endring og jeg liker det. Jeg har endret helt rundt på treningsprogrammet mitt og gått fra en 5-splitt til fullkroppstrening. Tidligere trente jeg en og en muskelgruppe, nå kjører jeg lett gjennom hele kroppen, tre ganger pr uke, med ulikt fokus på hver økt. En av øktene har mest fokus på bein, en annen mest fokus på rygg osv, men jeg er innom alle de største muskelgruppene hver økt. Jeg kjenner at dette funker for meg. Jeg koser meg på trening, det er gøy og det gir mestringsfølelse og glede. Om jeg får enorm progresjon og fremgang, det vet jeg ikke og vet du hva - det gjør ingenting. Det er lenge siden jeg har hatt det så morsomt på trening, og så lenge det er slik så er jeg fornøyd. 



Jeg koser meg på gymmet, jeg lukker verden ute og fokuserer kun på meg og mitt. Uansett hva hverdagen kaster mot meg, og uansett hva som skjer i mitt privatliv så får jeg altid en timeout og totalt fri fra tankekjør når jeg er på gymmet. Trening er terapi, og jeg føler meg heldig som har den gleden ved treningen. 

I dag så programmet slik ut:

  • Pullups med strikk
  • Stående roing
  • Dips
  • Skulderpress
  • Lårcurl
  • Goblet squat
  • Biceps curl
  • Triceps pushdown

 

6-8 repetisjoner, 3 sett pr øvelse. Enkelt og greit, fin kontakt og ny pers i dips. Jeg er strålende fornøyd. Jeg har faktisk aldri testet dips med ekstra vekt i beltet, i dag prøvde jeg med 5 kg ekstra hengende mellom bena og 8 reps x 2 gikk lett som en lek. 



Nå er jeg på plass på sofaen, en diger porsjon taco og en pakke speltlomper er i magen, bena er lagt høyt og her blir jeg resten av kvelden. Hverdagen altså, den er slettes ikke så dum spør du meg. 

 

Smiiiiil Maren

 

 

10 kommentarer

"Om jeg får enorm progresjon og fremgang, det vet jeg ikke og vet du hva - det gjør ingenting"

Den setningen var litt frigjørende og herlig å lese syns jeg!!! Takk for at du skrev det :O)

kan du legge ut en typisk matdag for deg ?inkludert mellommåltig og måltidene i forhold til når du trener? og kanskje sånn ca antall kcal, vet du ikkje teller de men :)

Gine: aner ikke kalorier, så det kan jeg ikke gjøre rede for, synes ikke det er interresant heller:) Men ca hva jeg spiser kan jeg nok få lagt ut:):)

Helt enig i at trening er terapi! Gymmet er også en fin plass å legge fra seg følelser man ikke ønsker å bære med seg ut!:-) GRÆTTIS med ny per! Det er imponerende å gå fra null til fem kilo ekstra da! Hurra for deg, flinke kvinne!:-D

Kan du legge ut de 2 andre dagene av programmet ditt? Fullkroppsprogram er midt i blinken for meg som er nybegynner!! :)

Hei! Du er en fantastisk inspirasjonskilde! Jeg klikker meg innom bloggen din flere ganger om dagen :)

Jeg har et spørsmål som jeg håper du klarer å besvare. Jeg spiser som regel 100g havregyn på kvelden, og lurer på hvor mange g speltlumper jeg kan spise for å få et likt næringsinnhold? Jeg elsker speltlumper og begynner å bli litt lei havregryn :)

Hei! Takk for super blogg Maren! Jeg lurte på om du kunne legge ut en oversikt over hvilke kroppsdeler du kjører gjennom, siden du sa du hadde lit forskjellig fokus for hver økt? Ikke nødvendigvis akkurat hvilke øvelser, men hvilke kroppdeler de 5 forskjellige dagene? Håper du får en flott dag :)

Hei!

Når du trener med pull ups med strikk hvilke farge bruker du å ha på strikket da? Har forstått det slik at det er forskjellig fra farge til farge:)

Ha en fin dag:D

Helt enig, trening er virkelig terapi! ;)

Så fint innlegg! Jeg synes også treninger er terapi, man føler seg alltid så mye bedre og får virkelig klarnet hodet :) Flott at du skriver om dette, og ikke bare om å få max ut av alt. Begynner å bli litt lei av fokuset om å prestere på alle områder i livet, og alt alt må være så himla effektivt hele tiden!

Takk for en flott blogg med positive tanker! :)

Skriv en ny kommentar