hits

Trening, vippefin og skolestress

Da var et stykk sliten jente endelig plassert på sofaen. Joggebuksa er på, og tidenes største tacotallerken med et tårn av speltlomper er fortært. Denne dagen startet med en kondisjonsøkt tidlig på morgenen. I dag ble det en rusletur i rolig tempo etterfulgt av litt elipse. Jeg har en fot som krangler litt, og jeg valgte derfor å benytte meg av elipse for å gi foten litt avlastning. En svett økt, som lokket frem et stort smil og en deilig endorfinrus.

Jeg har også vært innom go´jentene mine på NIMUE HUD for påfyll av vipper og voks/farging av bryn. Jeg sovnet som alltid når vippeextentions ble lagt, flinke hanne gjør det så behagelig og deilig for meg at jeg bare kan senke skuldrene og slappe helt av. Nå har jeg fullt sett med vipper igjen og kan legge maskaren helt vekk. Resten av dagen har gått med til skole, og selv om vi kun er inne i studiets tredje uke så er det fullt fokus og enormt mye å gjøre. Folk leser som bare det, og jeg blir mildt sagt stresset. jeg er så redd for å bli hengende etter, og føler jeg burde lese enda mye mer enn det jeg allerede gjør. Huff! Etter mange timer med nesa i bøkene gikk det helt rundt for meg, og jeg måtte ha en time out. 



Den beste måten for meg å koble ut på er fysisk aktivitet, og vips var jeg på treningssenteret med høy musikk på ørene og helt i min egen verden. Alt skolestress ble blåst bort, og jeg koste meg på Solsiden PTsenter. Det er helt utrolig hvor befriende en treningsøkt kan være. Jeg kastet mes med på en gruppetime på Solsiden. Denne timen var sirkeltrening, hvor det var satt opp ulike stasjoner med ulike øvelser. Vo jobbet i intervaller på 45 sek, og 15 sek hvile (kun nok til å komme seg til neste stasjon) 10 ulike øvelser, 3 runder. En fantastisk time i mine øyne. Ekstra poeng for skikkelig høy og rå musikk, og varierte gode øvelser. Denne timen går hver torsdag kl 18.00 på solsiden - jeg skal garantert være med flere ganger!



Nå sitter - halveis ligger, jeg på sofaen, trøtt og god i kroppen, mett og god i magen. Jeg har mest lyst å bare ligge her å se på tv og surfe på nettet, men desverre vet jeg at jeg har et kapittel igjen som må være lest før i morgen, og et par oppgaver som må besvares. Dette studielivet altså, det er ikke bare bare. Jeg får bare se å komme i gang, men det fremdeles finnes et snev av overskudd igjen i denne kroppen. 

Har dere hatt en fin dag hjerter?

 

Smiiiil Maren


12 kommentarer

Bruker du kyllingkjøttdeig i tacosalaten din ?:)

Gine: helst karbonadedeig, men var tomt på butikken. Kyllingkjøttdeig funker fint det også, dessuten mye billigere :-)

Du er så herlig! Jeg er imponert over hvor effektiv du er og inspirerer meg på veldig mange måter <3 Lykke til på skolen! Mange klemmer :)

Birgitte aarland

Birgitte aarland

Føler det akkurat som deg med tanke på lesingen. Har startet og studere klinisk ernæring og kom inn en uke etter studiestart, så det er MYE og lese, men får bare satse på at det går bra :-)

Det er så motiverende å lese bloggen din:) du virker som en veldig positiv og flott person. I dag ble det ny rekord på løpingen min; 1,67 mil:) deilig når man kjenner formen blir bedre.

Hei Maren.

Jeg har lest din blogg i et års tid, men tror aldri jeg har lagt igjen en kommentar. Jeg synes hvertfall det er inspirerende å lese bloggen din. :) Jeg elsker også taco, mat og godterier(spesielt is), og trening og friluftsliv. Jeg går 2. året på sykepleien, og jeg kan si deg nå: Det er et tøft studie du(vi) har valgt. Jeg har konstant dårlig samvittighet for at jeg ikke leser.

Men du klarer det!

Lykke til!

Skjønner at du kan bli stresset av lesepresset. Det viktigste og vanskeligste på sykepleier er naturvitenskapen. Prioriter det! Gå på alt av forelesninger og les kontinuerlig. Men ikke les så mye av det av gangen, les litt og sjekk "forstod jeg dette?" " hva skjer i kroppen?"

Huff, velkommen til studielivet! Jeg ble også veldig mye plaget av dårlig samvittighet under det første året som student. Nå, etter to år, går det mye bedre. Tenk på lesing som du tenker med trening; sett deg mål og gi deg selv en klapp på skuldra når du når målene. Fokuser på¨det du faktisk får gjort fremfor alt det andre du ikke får gjort! Det vil lette på samvittigheten, samtidig som du føler deg flink og bevarer motivasjonen :)

En annen ting å huske på er at det kan være et overveldende pensum. Jeg prøver å finne ut hva som er viktigst og så bruke mest tid på det temaet. Hva som er viktigst kan du få tips fra tidligere studenter, forelesere, osv. Så skumleser jeg bare gjennom ting som ikke virker så viktig.

Dessuten: gi deg selv TID til å utvikle gode studievaner! Du har ikke vært fulltidsstudent før, så juster kravene til deg selv deretter. Hva så, kanskje du ikke får toppkarakterer akkurat dette semesteret. Men du har mange skoleår foran deg hvor du kan gjøre ditt beste! :)

HVOR ER SKOENE DINE FRA? :)))))))

Lurer også på skoene dine!

Anne: Nike lunarglide 4, selges i alle sportsbutikker:) Jeg kjøpte niken lunarglide 5 i dag (bilde kommer i morgen, ligger på instagram allerede) De er også helt fantastiske!! Samme sko, bare nyere modell. 999kr på XXL.

Karoline: Nike Lunarglide 4 på bildet, kjøpt på Anton sport for 3 mnd siden. kjøpe 5'ern i dag og de er like fantastiske. Kjøpte dem på xxl. :-)

Skriv en ny kommentar