Hjemmetrening

07.02.2014 - 16:06 15 kommentarer

Her i sør pøser regnet ned og det frister lite å bevege seg ut, hva er vel da bedre enn å gjennomføre treningsøkten hjemme? Det gjelder bare å være litt kreativ, så kan man få til en super økt kun ved hjelp av ting du finner i huset. Her er det som sagt kun kreativiteten som setter grenser, det handler om å gjøre hjemmet ditt om til din egen lekeplass. 


Tights Casall HIT  //   Topp Casall HIT 

Jeg har satt sammen et forslag til en liten økt for dere. Jeg personlig liker best å gjøre stasjonstrening, eller sirkeltrening når jeg trener hjemme. Når jeg kjører stasjonstrening så setter jeg opp ulike poster/stasjoner i huset med ulike øvelser, så løper jeg fra post til post og gjennomfører øvelsene. Den eneste pausen jeg får er tiden det tar å forflytte seg fra en post til den neste. Jeg varierer mellom å la tid eller antall repetisjoner styre økten. Hvis jeg gjør det på tid, så jobber jeg feks 1 minutt på hver post, og hvis det er antall repetisjoner som styrer så gjør jeg feks 20 repetisjoner på hver post før jeg forlytter meg til neste post / stasjon. Jeg setter som regel opp 5-8 slike poster eller stasjoner. 

Forslag til øvelser: 

  1. Knebøy med hopp - ned i dyp knebøy og avslutt med et hopp, direkte ned i ny knebøy
  2. Pushups - på knær eller strake
  3. Dynamisk planke - stå i planke possisjon, og klatre opp på strake armer, og ned på albuer igjen, opp og ned igjen. 
  4. Bulgarsk utfall - sett bakre fot på en kjøkken stol feks
  5. Dips - på en stol
  6. Hill-climbers - genial mageøvelse som virkelig får opp pulsen også
  7. Ett-bens hofteløft - ligg på rygg, et ben bøyd og det andre rett ut, hev sete opp og ned. Jobb med rumpe!!
  8. Burpees - Den måtte selvfølgelig med! *pain*
  9. Rygghev - liggende på mage, løfte rygg, hold, og ned igjen. Gjenta.
  10. Situps - velg den varianten du liker best.

 

Velg ut 5-8 av disse øvelsene, og sett dem opp i en sirkel, eller som ulike stasjoner i huset. For eksempel på badet gjør du pushups, på kjøkkenet tar du dips på en kjøkkenstol, i gangen kjører du hill-climbers osv. Det er ikke sikkert alle øvelsene er kjent for dere, da foreslår jeg at dere enkelt tar et lite Youtube-søk på den aktuelle øvelsen, da vil du få opp en film av hvordan øvelsen skal utføres. Det er selvfølgelig også bare å legge igjen en kommentar hvis det er en øvelse du er usikker på, så skal jeg forklare etter beste evne. Hvis dere sliter med å finne film av en øvelse så gi meg beskjed så skal jeg fikse :)

Håper dette kunne inspirere til å gjøre om hjemmet til en lekeplass for voksne, og dra i gang en skikkelig svetteøkt. 

 

Smiiiil Maren


15 kommentarer

Mini

07.02.2014 kl.17:07

Så vannvittig kult bilde 😄
Så flink du er som tar heimetreniing i pøseregnet!

Kreativt å sette opp øvelser på denne måten :)

God helg til deg, flotte Maren!

fitliving

07.02.2014 kl.17:49

Linda Marie Stuhaug - lidenskap for sunn mat og trening: Jeg har tipset om hjemme trening, men ikke gjort det selv akkurat i dag! Skulle gjerne skrytt på meg at jeg var så sporty - men nei, jeg sitter her i sofaen med medikamentregning til eksamen neste uke :(

Mari

07.02.2014 kl.17:55

Gjorde noen øvelser hjemme på mandag og tirsdag selv, og får vel i gang med noe i dag også. Morsom måte å gjøre det på! :D

gunnaroriflamelunde

07.02.2014 kl.18:13

skal prøve ut noen av de øvelsene.

Ha en fin fredagskveld

Ingvild Ørland

07.02.2014 kl.18:39

Kjempegode øvelser!

A

07.02.2014 kl.18:44

Hei maren!

Først av alt så inspirerer du så bra! Du ser bare dødsbra ut, en drøm for mange! Du får meg ut på tur mange ganger i all slags vær og føre! J håper du vet hvor mye du betyr for mange, og att d du skriver hjelper!

Men j har ett spm som du kanskje kan hjelpe meg med, jeg er gravid og lurer på om j fortsatt kan trene magen på samme måte som før.? Da er det planke rett og side i slynge, ligge på rygg og føre bena opp og ned, føre ball sittende fra side til side, planke på ball og vanlig sit ups.? Håper du skjønte hva j mente

:)

Ha en fin kveld og god helg :)

ritahobbyfoto

07.02.2014 kl.20:06

takk for tips :)

ha en fin kveld. :)
Hehe, da misforstod eg innlegget ;) Det er Fredag og helg - god grunn til å ta livet litt med ro :D

Sunnere hverdag

07.02.2014 kl.23:12

Her var det mange kjekke tips ti øvelser man kan gjøre hjemme :D Håper du får en fin helg :)

Lene

08.02.2014 kl.14:14

Hei! Takk for super inspo!! Dette skal prøves. Men hvor mange runder kjører du av dette? 3? Og har du da noe pause mellom rundene?

Er innom bloggen din hver eneste dag, og får alltid tips eller inspirasjon til åtrene :-)

God helg!

fitliving

08.02.2014 kl.14:44

Lene: 3 runder er knall bra. Ta 2 min pause mellom rundene :) Kjør på!! Heier på deg

Victoria

08.02.2014 kl.17:56

Du er så inspirerende! :)

Marthe Nordberg

09.02.2014 kl.10:25

Morgenkvisten:check!

Takk for tips til en god økt, Maren! Ha en strålende søndag :)

Helene

14.02.2014 kl.14:43

Neimen Maren da! Tåfis på kjøkkenbenken? *hehe* :D

Skriv en ny kommentar

hits