hits

Dagens sirkel

I dag byttet jeg ut styrkeøkten min med en sirkeløkt. Jeg var så hekta på sirkeltrening for et par år siden, men har liksom glemt det bort litt. I dag fikk jeg skikkelig smaken på det igjen, og dere skal ikke se bort fra at det blir postet noen sirkeløkter her fremover. Nå i sommer trener jeg helt ustrukturert og styrt kun av overskudd, tid og lyst. Da passer det helt perfekt å benytte seg av sirkel trening. Det er effektivt, tidbesparende, og har dessuten svette og høy puls garanti.

Dagens sirkel så slik ut: 

  • Thruster
  • Pushups
  • Kettlebell swing
  • Stående roing
  • Strakmark 
  • Goblet squat med kettlebell

 

Jeg kjørte 10 repetisjoner pr øvelse, 4 runder, med 4-6 minutter pause mellom rundene. Dette er en fullkropp-sirkel som involverer både ben, rumpe, bryst, skuldre, rygg og armer. Svetten silte, og jeg storkoste meg. Slike økter er grusomme og fantastiske på en gang. Jeg planlegger en ny sirkel på onsdag, den vil ha fokus på overkropp. I løpet av helgen håper jeg å få lurt inn en underkropp-sirkel også. 

Liker du sirkeltrening? Del gjerne din favoritt-sirkel med meg i kommentarfeltet.

 

Smiiiil Maren

 

11 kommentarer

Sirkeltrening er kjempegøy, men jeg er virkelig ikke noe flink til å verken planlegge eller legge opp en økt ordenlig... hehe. Ros til deg!

Så sprek du er, er ikke så flink til og trene.. Er heller ikke gammel nok til og begynne på et treningssenter, dårlig gjort syns jeg ...

Eg hadde dilla på sirkeltrening for noken måneder sida, da eg virkelig måtte ha en liten avbrekk fra deg tradisjonelle styrketreninga. Gurimalla så eg storkoste meg, det er jo så kjekt! En av sirkeltreningene eg kjørte, da retta mot overkropp var desse øvelsane:

Chins - benkpress med manualer - ståande roing - KB swing - pushpress - landmines :)

Hvor ofte trener du egentlig? :) er jo så flink da :)

Tuff økt uten tvil! Jeg liker å gjøre hver øvelse på tid istedenfor å bruke antall rep. Men uansett skal jeg prøve dette opplegget! :)

Jeg må bare si at jeg liker måten du står på! Sånt liker en Olympisk vektløfting coach :)

Luis Miguel Ohnstad: hehe, så flott :D Nå skal vi snart få satt opp litt timer Luis! Gleder meg til å lære mer :)

minlangehistorie: 4 styrkeøkter pr uke, og 3 cardio ca. men det varierer veldig. Nå om sommeren er det jo helt ulikt fra uke til uke. Den ene uken kan jeg trene nesten hver dag, og neste uke kan jeg ha helt totalt treningsfri. Sommerferien blir litt sånn :)

Linda Marie Stuhaug: Å så gøy at du deler øvelser :D Takk for inspirasjon!

Kristine: Men skjønne deg, du trenger jo ikke treningssenter. Lag din egen sirkel hjemme, bruk en stol eller en benk, eller kjøp deg en treningsstrikk. Se gjerne på mine innlegg fra ferietrening, her har jeg jo ikke tilgang på treningssenter :)

FrøkenFitness: Da synes jeg du skal prøve å kopiere denne økten og teste det ut? Eller gjør det så enkelt som at du tar alle de øvelsene du liker best, og setter dem sammen til en sirkel :)

Skriv en ny kommentar