hits

POWER-workout

I dag gjorde jeg noe som er litt utenfor min komfortsone, men som VIRKELIG føltes helt fantastisk. Jeg dro ned i kjelleren på Solsiden, koblet telefonen min til annlegget og skrudde lyden kraftig opp. Avery Watts brølte fra anlegget, og med hans røffe lyrics og hardcore beats ble økten helt sinnsyk. A cut above er favorittsangen min, teksten i den låta er bare helt drøyt bra. Jeg følte jeg kunne tatt over verden der jeg jobbet meg gjennom dagens sirkel iført kun tights og sportsbh. Jeg trener aldri uten singlett eller tskjorte i Norge - virkelig aldri. I dag gav jeg blaffen i jantelov og mine egne teite regler. Singletten ble kastet av, musikken skrudd enda høyere og jeg gav virkelig alt jeg hadde på dagens sirkel. Fy søren som jeg koste meg! Lyset er ikke det beste i kjelleren, og jeg hadde ikke med meg fotoutstyret, så dere får være over med kvaliteten. Dere får hvertfall et inntrykk av dagens økt. 



Jeg kjørte følgende øvelser: 

  • Knebøy
  • Militærpress
  • KBswing
  • Stående roing
  • Pushups
  • Gobletsquat

 



6 øvelser, 10 repetisjoner, 4 runder var alt som skulle til for å få svetten til å sile og endorfinene til å bruse i blodet. Jeg opplevde en helt vanvittig treningsglede i dag! Folk spør meg hele tiden hva jeg skal oppnå, og hva som er målet med treningen min. Vel, dette er målet, dette er det jeg skal oppnå - den magiske berusende følelsen av endorfiner og treningsglede. Jeg trener ikke for å bli tynn, jeg trener ikke for å bli bedre enn noen andre. Jeg trener min egen del, for den deilige følelsen, for helsen, for livskvalitet og for hverdagslykke. Så enkelt er det, og for meg er det mer enn nok, ja i mine øyne er det faktisk helt optimalt.

Hvorfor trener du?

 

Smiiiiil Maren

 

7 kommentarer

Hei og takk for at du skriver skriver så inspirernde innlegg! Jeg har lest mange treningsblogger, men liker helt klart din best!:) Du skriver så motiverende og enkle innlegg. Jeg har i det siste fått smaken på slike intensive økter slik som du viser her. Har noen spørsmål som jeg håper du har tid til å svare på. Hvilken oppvarming bruker du før en slik økt? Er det pause mellom hver runde? Hvilken vekt bruker du på kettlebellsene? Jeg har trent de siste årene med samme mål som du beskriver; den gode følelsen det gir og de helsefordelene det medfører. I det siste har jeg likevel fått et ønske om å gå ned noe i fettprosent. Har lenge trent 3-5 ganger i uken, hvor 2 er relativ tunge helkropps-styrkeøkter. Jeg (tror) jeg har et godt grunnlag med muskler, men føler altså at jeg har litt for mye fett. Har du noen tips om hvordan treningsuken bør se ut for å nå dette? Jeg har sett for meg å bruke 2-3 økter på høyintensitetsintervaller som løpeintervaller, tabata eller slik du gjør her i tillegg til 2 dager med tung styrke, men tar gjerne i mot tips hvis du har noen ;)

Hei!

Elsker når du legger ut øktene dine, men kan du skrive litt mer detaljert, som f.eks hvor mye vekt du bruker på de forskjellige øvelsene osv..?

I tillegg lurte jeg på om du tar bare helt vanlige push-ups på tærne, eller med noe ekstra vekt?

Fortsett med å inspirere, jeg merker hvert fall treningslysten komme snikende etter å ha vært innom her en tur!

Du har en så bra tankegang!!

Takk for kult musikktips. Mannen ble rimelig overrasket når jeg satte på denne. Skal prøves på trening i dag. Ha en flott dag. C

Johanne auran pettersen

Johanne auran pettersen

Jeg trener i hovedsak for å få ut energi, få overskudd og selvfølgelig for å forme kroppen slik jeg selv ønsker! Du har en utrolig fysikk!:)

Shit for en kropp, du ser helt fantastisk ut! en sann inspirasjon :D

Synes du har veldig fine bilder. Den som tar bilder, kan virkelig det med å sette riktig fokus :)

Har lenge vært på utkikk etter et nytt kamera, så lurer på hvilket du bruker? Synes bildene dine er utrolig klare. Bruker du noe program for å gjøre de klarere i tillegg?

Skriv en ny kommentar