hits

Over-night Oats

God morgen hjerter. Dagen min i går ble som dere vet så snudd på hode og merkelig når jeg kom helt feil i gang, og jeg føler derfor at jeg starter uken i dag i stede. I dag kom jeg meg opp til vanlig tid, jeg har full kontroll på obligatorisk forelesning om et par timer, og jeg har passet på å ordne klar frokost slik at gårsdagen ikke blir gjentatt på noe som helst måte. Så nå nyter jeg en rolig morgenstund, med lave skuldre.

Når jeg sier at jeg har frokosten klar, så er det fordi jeg lagde jeg klar i går kveld. Jeg lagde meg overnight-oats, som nå står å venter på meg i kjøleskapet. Det er veldig smart, både fordi det går fortere om morgenen, men også fordi ved å la havregrynene stå i vann / melk / kokosmelk natten over gjør at grynene sveller ut i skålen, og ikke i magen din. Det kan faktisk føre til at noen vil føle seg mindre oppblåst av havregryn. Disse over-natta-grynene kan lages på alle mulige måter. Enten helt basic bare med vann og gryn, også tilsetter du alt av smak dagen etter. Eller du kan gjøre den helt klar med gryn, proteinpulver, kokosmelk/melk, stevia, kanel, og neste dag kutter du opp frisk banan eller eple som du kan tilsette i grøten din. Nøtter og rosiner er også super godt tilbehør. Som sagt, en haug av variasjonsmuligheter, så her må dere bare bruke fantasien. Jeg lager nye varianter hver eneste uke, men basic i min grøt er alltid gavregryn, proteinpulver, kanel og sukrin. 


Overnight-oats med rå kakao, kokosmelk, sjokoladeprotein, kanel, sukrin og et dryss salt. 

Nå tenkte jeg å komme meg ut å gå en liten tur på morgenen, før jeg skal forberede meg til forelesning. I kveld er det endelig Yoga med Nina igjen. Jeg gleder meg alltid til disse timene, det har blitt et utrolig viktig pusterom i min hverdag. To ganger i uka får jeg lov å rømme fra hverdagen i 60 minutter, og det er virkelig helt utrolig deilig. 

Jeg håper dere får en fin tirsdag, vi snakkes her senere. 

 

Smiiiiiiil Maren


3 kommentarer

hei! hvordan ser styrkeøktene dine ut for tiden? synes du bare deler arm øktene dine :( hvor mye tar du sor eksempel i knebøy og hvor mange repetisjone rbruker du å ta?

Hvis du er glad i rosiner er det dødsdigg å la de ligge sammen med grynene og melken/vannet over natten, det synes hvertfall jeg! :) Håper du får en fin dag!

Lena: nam, godt tips :) Takk!

Skriv en ny kommentar