hits

Den fine balansen

Jeg leker meg videre med både yoga og egenvektstreningen. Jeg har fremdeles mye å hente på balansen, og fleksibiliteten, men det kommer seg, sakte men sikkert. Det er virkelig gøy å utfordre seg selv på denne måten.  



Det er ingen hemmelighet at denne frøkna er litt over middels stresset for tiden. Det er mye på en gang, og jeg kjenner at jeg virkelig må jobbe for å holde styr på alt. Eksamen har de aller fleste studenter nå, og alle klarer seg gjennom det, så det er virkelig ingen unnskyldning. Det at jeg har valgt å være både fulltid-student, persolig trener og blogger er mitt eget valg, jeg visste det ville bli mye, så det er heller i grunn ingen unnskyldning. Sykdom i nær familie er noe man ikke kan styre. Det skjer, også må man heller velge hvordan man vil forholde seg til det. Jeg er så ubeskrivelig, uendelig glad i familien min, og bare tanken på at noe skal skje med noen av dem gjør meg helt sønderknust. Derfor legger jeg et eksra stress på meg selv, fordi jeg bekymrer meg så fryktelig mye på vegne av mine kjære. Denne bloggen handler om meg, og den delen av livet mitt som er relatert til trening, kosthold og helse så skal jeg ikke utlevere noen andre, men jeg vil likevel si at ting nå er stabilt og bra. Så tusen takk for deres gode tanker og fine ord, det er tydelig at de gode tankene dere sendte hjalp!



Poenget med dette er ikke så fremme at det er litt mye for meg for tiden, for det er det faktisk for de aller fleste i disse tider. Enten om du er student som har eksamner, eller en jobb som krever mye, en stor familie å forsørge, eller andre utfordringer, så har vi alle våre ting, som krever mye av oss. Da kan det være utrolig godt å prøve å la treningen bli av avkobling fra stresset, og ikke enda en stressfaktor. For det er faktisk slik at trening er stress. Ja det er positivt stress, men likevel et stress på kroppen. Noen ganger så trenger man en annen form for trening en tunge vekter, og skyhøy puls. Noen ganger kan det være vel så riktig, og faktisk effektivt å roe ned, strekke, tøye, konsentrere energien innover og jobbe med din egen kroppsvekt. Etter en time med intensiv yoga så føler jeg meg så rolig, harmonisk, myk og varm i kroppen. Som om man har tatt et avbrekk fra verden og satt alt fokus på egen kropp og velvære. Høres det litt fristende ut? Å bare legge alt av jobbstress, eksamenskaos, barnemas, foreldrekrav og julestyr helt bort, og ta en økt hvor mye kobler ut litt. 



Jeg bruker yoga som et suplement til treningen min, og jeg sier ikke at man skal legge styrketrening og kondisjonstrening helt bort - overhode ikke. men jeg tror det kan være smart å ikke alltid tenke at man MÅ løfte tungt, og løpe fort, noen ganger er det vel så bra å strekke, tøye, og jobbe med sin egen kroppsvekt. Det handler om variasjonen, og den fine balansen. 

 

Smiiiiil Maren


6 kommentarer

Så fint at alt går bra med deg og dine! Hadde store planer om å begynne med litt yoga selv, men har ikke fått trent på over en måned pga prolaps i ryggen. Prolaps i en alder av 18 - just my luck! Får heldigvis et treningsopplegg av fysioterapeuten til uken, så får forhåpentligvis til å begynne med jevn trening igjen nærmere jul. Men skal helt klart prøve ut yoga når jeg er frisk igjen - tror det vil være et fint avbrekk i hverdagen!

Yoga må jo være den optimale treningen/avkoblingen i eksamensperioder! Trener ikke det selv nå, da timene stort sett er stappfulle! Går stort sett i styrketrening her for tiden. Har de siste ukene hatt skikkelig fremgang med vektene og da blir det jo ekstra gøy å løfte! Nå sitter jeg på skolen og gleder meg til kl 18, for da blir det en treningsøkt på denne jenta ;)

Godt å høre at det går bra med familiemedlemmet ditt! Håper du får en fin helg, på tross av at det er mye å gjøre for tiden! God klem! :)

Ønsker deg en fin lørdag :)

For en balanse - du er rå god

Så vakre vakre bilder - det er harmoni og stil

Det første bildet er som en skulptur - disp utrolig bra

Skriv en ny kommentar