hits

Salat på menyen

I dag har jeg lyst å dele en super kombinasjonsrett med dere. Jeg kaller det kombinasjonsrett fordi jeg syes den passer akkurat like bra som lunsj, og middag. Dette er rett og slett bare en gigantisk salat med masse godsaker i. For at en salat skal kunne fungere som middag, så er det et par ting som må være tilstede for at jeg skal kjenne at jeg blir ordentlig mett. En middag kan ikke kun bestå av grønne blader spør du meg. 

Denne salaten inneholder mye grønnsaker, både salat, mais, agurk, tomat, avokado og rødløk. Løken er satt ved siden slik at de som ikke liker løk skal få slippe å få løksmaken på hele salaten. Jeg har også tilsatt pasta i flere ulike farger, krutonger og hvitløksbaguetter som karbohydratkilde. Proteinkilden i denne salten er  grillet kyllingbryst, fetaost, og egg. Jeg synes det er godt å spice opp salaten min litt, og har alltid ulike dressinger og krydderier ved siden. Balsamico er en favoritt, og grovt havsalt synes jeg er nydelig. 


Hvitløksbaguetter er litt ekstra kos, og det er veldig godt å ha til salaten. Jeg skrøt på meg at jeg liker balsasmio, og deilige krydderier til salaten, men ser dere godt på bildet så skimter dere også en litt mindre glamorøs selskapsdressing bak der. Hehe. I den lille hvite skålen er en hjemmelaget dressing av kesam, hvitløk og litt sukrin. 

Nå skal jeg forsøke å stable denne pjuske kroppen på bena. Jeg har rett og slett ligget på sofaen siden jeg kom hjem fra jobb i går, med sår hals og verkedende hode. Jeg har virkelig ikke tid til dette tullet. Jeg ser at det er utrolig mange som er forkjølet om dagen, så det er vel noe som går. Jeg satser alt på at masse søvn, hvile, væske og sunn god mat tar knekken på dette. 

Håper alt står bra til med dere, og at dere holder dere friske og raske. 

 

Smiiiil Maren

 

3 kommentarer

Hei!

Jeg har aldri lagt igjen kommentar her før, men er en fast leser av bloggen din :) Syns du deler så mye spennende, viktig og riktig informasjon om trening og livsstil! Jeg ble veldig interessert i løpeprosjektet ditt, i og med at jeg føler at jeg er litt i samme situasjon (har alltid trent mest vekter og funksjonell styrketrening og løpt litt for å lufte meg, men har lyst til å ta løpingen et steg videre). Så det jeg ønsker meg er et innlegg om hvordan man best kan kombinere styrketrening og løpstrening? Hvor mye tåler bena av belastning (for eksempel - kan man løpe dagen etter styrketrening for ben eller omvendt, og hva er i så fall best?) Og er det bare en myte at man kan rett og slett miste muskelmasse hvis man løper mye (man finner mye spekulasjon om dette på forum om styrketrening rundt om kring på nettet)? Så kort og godt - hva er dine beste tips for å både få god kondisjon og ha en sterk kropp - samtidig? Kan man både få i pose og sekk?

Jeg hadde blitt evig takknemlig om du hadde lyst til å skrive et innlegg om dette :) Ellers håper jeg du fortsetter med den fine bloggen din og står på!

God bedring :)

Så fristende god salet - inspirerende

God bedring

Hei :)

Jeg vil bare dele en liten tankevekker. I det siste har jeg vært superstressa og hatt veldig liten tid til å kunne slappe av på. Jeg er av den typen at jeg må være med på alt og gir meg ikke. Men i går sa kroppen min stopp. Midt i treningsøkta ramla jeg sammen og begynte å hyperventilere. Jeg hadde ikke kontroll over min egen kropp i det hele tatt, og jeg merker veldig godt på kroppen min i dag og at den virkelig er sliten!

Bare en liten påminnelse på at man må lytte til kroppen sin å slappe av når det trengs!

Har også sett hvor mye du jobber nå Maren og at du har begynt å jobbe turnus. Jeg har jobbet skift (natt, kveld og dag) i halvannet år og det sliter på kroppen etterhvert. Regner med at du er ganske flink til å stoppe opp når du trenger det. Det er bare en liten påminnelse :)

Håper du har en fin dag, Maren :)

Skriv en ny kommentar