hits

Trening for fettforbrenning

I skrivende stund sitter jeg å koser meg med en stor kopp kaffe hos Nettavisen. Jeg har fått mitt eget lille kontor og koser meg veldig her jeg sitter på tross av at jeg er litt trøtt. Min dag startet allerede før klokken 06 i dag morges, med en frisk liten løpetur, etterfulgt av proteinmuffins ala Sondre på Solsiden. Fredager på Solsiden PTsenter er nemlig noe man ikke vil gå glipp av. Da er det nydelig frokost med ferskt brød rett fra bakeren, og masse pålegg, melk, juice, kaffe og selvfølgelig sunne muffins. Jeg fikk slukt en muffins før jeg måtte løpe hjem og komme meg avgåde til flyplassen. Jeg var på plass i Oslo allerede klokken 11, og dagen har gått i ett siden. 

 

Bildene er fra en tur tidligere i uken, det var nemlig bekmørkt når jeg var ute å trippet i seksdraget. Jeg titter innom for å dele gårsdagens fettforbrenningsøkt med dere, det er nemlig en hel haug av dere som har etterlyst detaljene rundt den økten. Sharing is caring, og her kommer altså økten. Vi kjørte 10 øvelser, 45 sekunder pr øvelse, 15 sekunder pause, totalt tre runder. Vi brukte en timer-app for å holde kontroll på tiden. Øvelsene var som følger: 

  • Goblet squat
  • Mountainclimbers
  • Hantelswing ( kettlebellswing) 
  • Pushups på hantler
  • Hoppende utfall 
  • Stående roing med hantler
  • Sideutfall 
  • Renegate rows
  • Utfall fremover med rotasjon
  • Skulderpress (pushpress) 

Vi avsluttet med at alle måtte kjøre en runde med maks antall pullups. Det ble ikke spesiellt mange repetisjoner på noen av oss i grunn, denne økta her knakk oss toalt. Det er så fantastisk gøy å kjøre sånne økter sammen, og jeg anbefaler dere virkelig å få med dere en venn eller to og kjøre gjennom den. Endorfinrus og svettegaranti!

Noen av øvelsene er kanskje ukjente, jeg jobber med å få lært meg et nytt videoprogram som gjør det mye enklere for meg å filme øktene mine å dele med dere. Inntil jeg har det helt på plass så må jeg nesten bare oppfordre dere til å google eller søke på Youtube på øvelser dere er usikre på. Finner dere ikke ut av det, så må dere selvfølgelig bare spørre så skal jeg forklare, eller finne linker til filmer som viser gode demonstrasjoner.

Nå skal jeg pakke sammen her, og komme meg videre. Håper alt er fint, og at dere er klare for ny treningsmotivasjon fra mine to TRX kurs denne helgen. Jeg har store forventninger til kursene, og håper jeg lærer masse nye spenstige øvelser jeg kan dele med dere. Jeg tenker nok at det er mange som meg som bruker TRX eller slynge til diverse mageøvelser, men at det stort sett stopper der, og da er det jo perfekt med litt påfyll, tips og råd, eller hva? Kamera er selvfølgelig med, og jeg gleder meg ti å oppdatere dere. 

 

Smiiiiil Maren

 

8 kommentarer

Håper du får en kjempefin helg i Oslo og koser deg!

Her kom jeg nettopp hjem etter en lang dag på skolen og har nettopp slukt i meg to questbarer, mums mums hehe xD

Så fine bilder! :-) Her er det treningsfri i dag, beina på bordet, pepsi max i glasset og søtpotetnachos i ovnen. Herlig <3 Ha en fin helg i oslo! :-)

Hei! For et flott program, takk for at du deler 😄.

Hva heter appen du bruker til dette programmet?

Så fine bilder - likte vesten din

Det så ut som en artig (og tung!) trening! Skal definitivt prøve den økten :-)

Så fin og inspirerende blogg du skriver! Scrollet meg nedover her, og var mye inspirerende påfyll en lørdags morgen 👏🏻💪🏻

Hilsen fra Cesilie (kollega fra ARA, hvis du husker meg 🙈)! 😊

Hei. Lurer på hvordan ditt forhold til pasta, ris, poteter og brød er? Altså de store kildene til karbohydratene.

God lørdagskveld, søte Maren! Blir alltid så glad av å titte innom bloggen din.

Har et spm. hva slags skotøy anbefaler du til styrketrening? Jeg trener i løpesko, men burde det egentlig være en tynnere såle når man styrketrener (typisk mye baseløft)? Takk for svar!

Skriv en ny kommentar