hits

Ny treningsøkt til deg

God lørdagsmorgen. Jeg lovet dere at jeg skulle dele den forrige sirkeløkten jeg gjennomførte med dere, og som sagt, så gjort. Her kommer den. Jeg elsker denne typen trening, mest fordi alt fokus på prestasjon er borte, man bare spretter rundt og har det gøy. Det beste jeg vet er å gjøre denne økten sammen med andre spreke venner. Akkurat denne økten kjørte jeg sammen med Kristina, og sammen pushet vi hverandre gjennom en svett og deilig økt på Solsiden PTsenter. 


Vi kjørte følgende øvelser: 

  • Boxjump 
  • Goblet Squat med Kettlebells
  • Burpees
  • Roing i ringer 
  • Mageøvelse i slynger

Vi gjorde det slik at vi valgte noen øvelser hver, og jeg var så dum at jeg valgte burpees. Hvorfor velger man frivilig burpees? Fy flate så tung den øvelsen er, uten tvil hatøvelse nummer en. Samtidig er den utrolig effektiv, og for min del så føler jeg at det er denne øvelsen som gir hele økta det solid kick, og sørger for at pulsen fyker i været.

Jeg la opp økten på en litt annerledes måte denne gangen. Vanligvis kjører jeg et fast antall repetisjoner, eller på tid. Vanligvis 45 sekunder jobb og 15 sekunder pause. Denne gangen la jeg den opp slik at vi kjørte 10 reptisjoner første runde, 9 den neste, så 8,7,6,5 og helt ned til 1. Det er en super digg måte å trene på, for det blir jo litt lettere for hver runde. Dere forstod opplegget? Først  kjører du 10 hopp på kasse, 10 goblet squat, 10 burpees osv gjennom alle øvelsene, så tar du ca 2 min pause, også kjører du på 9 reps på alle øvelsene, så 8 også helt ned til kun 1 rep pr øvelse. 

Øvelsen velger du selvfølgelig helt selv, dette er bare et forslag. Trener du sammen med en venninne eller kompis, så velg et par øvelser hver, og vips har man en finfin økt. 

Håper dere ble inspirert til en litt annerledes og gøy økt denne helgen. Hvis du kjører min økt, eller lager din egen så del den mer enn gjerne i kommentarfeltet. Akkurat det der er noe av det gøyeste jeg vet. Det er så inspirerende å se deres treningsøkter, og spesiellt når de er inspirert av noe dere har lest her. 

Ha en herlig lørdag, og en god treningøkt!

 

Smiiiil Maren

 

11 kommentarer

Så motiverende - skulle ønske jeg hadde en treningspartner

Ha en fin fin lørdag

Det så sykt gøy ut - hyggelig å ha noen som kan motivere

Har du en øvelse som en kan bytte ut boxjumps med? Har nemlig ikke en boks å hoppe på der jeg trener..

Kjempefin økt! Denne skal jeg definitivt prøve neste gang jeg trener! Har bare et spørsmål, når du tar burpees, legger du deg helt ned på magen eller stopper du i plankeposisjon? Eller tar du en "armhevning" når du er på bakken? Haha finnes så mange måter å gjøre det på, men er bare nyserrig på hvordan du gjør den :) ha en kjempefin helg!

Ingrid: legger meg helt ned, men rett opp igjen så blir som en pushup ja :)

Hvor mye trente du ha du var mindre?:)

Silje: Mindre ? Yngre? :) Alltid trent mye, har turnet i alle år og jobbet som instruktør ( aerobic , spinning , styrke i sal ) siden jeg var 17 år :)

Så utrolig genialt! Dette skal prøves :-)

Tar 2 min pause mellom hver runde, eller bare den første runden? :-)

Vilde: Jeg tar 1-2 min pause mellom rundene :) men ikke de aller siste når det kun er 1-2-3 reps

Da jeg leste innlegget ditt tenkte jeg at jeg skulle kjøre denne økta, men da hadde jeg en nakkeskade. Da jeg skulle trene i dag måtte jeg inn på bloggen din for å finne dette innlegget igjen. Fantastisk gøy økt! Turte endelig ta boxjump, deilig å kjenne at det mestret det uten vansker. Takk for inspirasjon!

Skriv en ny kommentar