hits

Ikke undervurder viktigheten av søvn og hvile

Jeg fascineres av denne kroppen vår, både hva den kan klare når den virkelig må, men også hvor tydelig den sier i fra når den trenger en pause. Jeg trodde bare jeg var litt sliten, og trengte en kveld på sofaen. Etter fem dager med sår hals, innslag av feber og en drøy hoste så har jeg nok måtte innse at kroppen trengte mer en enn par timer på sofaen for å bli kvitt det her. Nå er feberen borte, halsen er bedre, hosten har roet seg og jeg begynner endelig å føle meg som meg selv igjen. Jeg følte meg klar for både tur i frisk luft, og en liten tur på trening i går, men heldigvis har jeg fine mennesker rundt meg som vet å sette ned foten når jeg vil litt for mye - litt for fort. Så da ble det enda en kveld på sofaen, med taco, film og popcorn. Det er jeg glad for i dag, i skrivende stund sitter jeg i sofakroken, med en stor kopp kaffe og føler meg i grunn ganske så fin. Søvn og hvile dere - det er virkelig den beste medisin. 


I dag skal jeg endelig prøve meg på en liten treningsøkt. Jeg ser for meg en rolig gåtur til trening, etterfulgt av en rolig styrkeøkt. Det som er fint med å få slike ufrivillige sykdomspauser fra trening er at du samles opp en solid dose motivasjon, og treningslyst. Jeg har som regel alltid lyst å trene, men motivasjonen går likevel i bølger. Nå kjenner jeg at jeg har bygd opp en solid motivasjons-topp, og jeg gleder meg så til å bevege meg litt igjen. 



Ellers skal jeg låne et kontor i dag, og jobbe videre med min lille redaktørjobb som jeg fortalte dere om i går. Jeg har jo blitt utfordret til å prøve meg som redaktør for en dag, og jeg synes bare det er så utrolig gøy. Jeg jobbet en god del med dette i går, og gleder meg til å fortsette i dag. Resultatet får dere se allerede i morgen. Ellers er det mandag, og det betyr Pt-time med min super-duo. Utenom det blir det nok enda en rolig kveld, deter så typisk meg å bare kjøre på ved første tegn til overskudd, så jeg skal passe på å gjøre ting i rolig tempo og ikke presse kroppen mer enn den tåler. Jeg gleder meg så til å starte denne dagen, og ikke minst uka. 

Har dere noen spennende planer for dagen og uken? 

 

Smiiiiil Maren 
 

15 kommentarer

Så bra du føler deg bedre. Det er fryktelig viktig å ta det rolig når kroppen sier ifra. Og det er viktig at du prater om det og faktisk gjør det siden du er forbilde og mange leser bloggen din. I går var jeg på både intervall trening og fotballtrening. Da var jeg sliten for å si det sånn, så idag er det shopping av undertøy og ukesmeny. Selv om det frister med en økt til idag.. Jeg har nemlig fri!! Ellers skal det vaskes litt tøy,og leses i den nyeste boken av læckberg, "løvetemmeren".. Kanskje jeg skal bake noe? Har du noen tips?! Noe sunt og godt!! Klem fra meg

Bloggen din er virkelig en stor inspirasjon! Når du skal trene er rolig styrkeøkt, hvordan gjennomfører du den? (Øvelser,vekt, repitisjoner, serier)

Helene: Jeg kjører som vanlig, men reduserer kraftig på vektene, og tar lengre pauser :) Så jeg kjører mitt faste program ,men lettere vekter, og unngår å få for høy puls eller presse meg hardt :)

Så bra at du føler deg bedre! Skjønner godt at du gleder deg til litt mer aktivitet etter flere sykedager.

I dag har jeg min avsluttende PT eksamen! Etter det blir det en real styrkeøkt og forhåpentligvis en langtur med hundene (håper bare regnet stopper...) Skal bli så godt å få eksamen ut av hodet, men først et par timer til med lesing ;)

Ha en fin uke!

Yngvild: Åå da må du ha masse lykke til!! Jeg heier på deg :) Tenk så deilig å bli ferdig :D

Kjempe bra å høre at du føler deg bedre!:)

Kjenner meg godt igjen, har akkurat fått en ubeskrivelig vond halsbetennelse som gjør det vanskelig å både svelge og spise. Når kroppen ellers er ganske fin er det vanskelig å holde seg i ro, men det er vel kroppens måte å si ifra på og det blir jo ekstra godt å komme i gang igjen når kroppen også vil:)

Ønsker deg en helt super uke!<3

Så utrolig bra du føler deg betre! Alltid lurt å lytte til kroppen :*

Jeg må bare si hvor enormt stor motivasjon du er. Jeg har på sånn varsel når du legger ut bilde på instagram og uten å tulle men hver gang de plupper opp en slik varsel tenker jeg "yes, litt hverdagsglede." Hahah, dette hørtes kanskje litt teit ut, men blir alltid glad når du legger ut noe nytt. Enten her på bloggen eller instagram :) Satt tidlig en morgen og leste bloggen din, med min første kaffekopp noen sinne rett før trening. Fytti for en start på dagen, du sprer så mye treningsglede, hverdagsglede og matglede! Hilsen meg på 18 år som stor trives med bloggen din :) :)

Kan du skrive litt om planer du har siden du er ferdig med studiene dine?

Klem 😊

Åh, dette innlegget trengte jeg virkelig! Jeg er utrolig dårlig på å slappe av når jeg er forkjøla og i dårlig form. Har hatt halsbetennelse i 5 dager nå, og har trent 3 av disse dagene, rett og slett fordi jeg synes det er vanskelig å holde meg i ro en hel dag.. Er visst noe jeg trenger å trene på mentalt, tror jeg. Hadde egentlig tenkt til å trene i dag også, men etter å ha lest innlegget ditt ble det en rolig kveld på sofaen i stedet <3 Og slik blir det nok de neste dagene fremover også, helt til jeg er helt frisk igjen. Halsbetennelse er noe herk altså :(

Håper du har hatt en fin start på uka! Stor klem fra fast leser <3

Hei. Bra innlegg! Jeg er så giret med nytt treningsopplegg, at det er vanskelig å holde seg unna trening når man skal :) Men pleier å være flink å ta det med ro hvis jeg er litt dårlig ( heldigvis skjelden) Satser på trening hele uken, dagen i dag begynte ihvertfall bra :D Fortsatt god bedring :). Christine

Jeg er også syk - halsbetennelse og øyebetennelse også - såre hovne øyne og sår hals som resulterer i at det er kun is som er godt å spise

Er syk på tredje dagen - så håper det snur snart. Følger bliggen din fast - alltid en opptur

Jeg har vært syk en uke - har hanglet meg på jobb - men i går fikk jeg feber på nytt - så i dag er det "søvn og hvile" :) på meg. Takk for fin og inspirerende blogg

Hei! Jeg lurer litt på dette med proteinpulver.. Hvilket bruker du? Når skal det brukes? Hvor mye....:)

Glad du har blitt frisk, godt gjort å være så sprudlende som du er selv når du er syk:)

Andrea: Jeg bruker vanilje og sjokolade, begge fra Nutramino, kjøpt på proteinfabrikken.no. Bruker 30g ( 1 scoop ) hver gang :)

Andrea: Bruker det i grøt, til proteinkaffe, eller blandet med kesam / cottage cheese, eller som en shake.

Skriv en ny kommentar