hits

Tredemølle + sykkel = sant

11.11.2016 - 08:43 11 kommentarer

Double the fun 

God morgen. I dag titter jeg raskt innom for å dele dagens kondisjonsøkt med dere. Jeg er på vei ut døren for en annerledes og rimelig hektisk fredag. Jeg har en stor og spennende ting på gang, og det er så stas at jeg nesten sprekker. I går fikk vi klarsignal om at nyheten kan deles, så nå skal den andre personen det gjelder og meg, legge hodene våre sammen og finne den perfekte måten å dele tidenes gla´nyhet med dere. 


Over til kondisjonsøkten. Det er nemlig en duo-økt som består av både tredemølle og sykkel. Jeg har klart å miste spinningskoene mine, og måtte derfor kjøre økten uten spinningsko. Har du sykkelsko så er det virkelig å anbefale. For meg som er vant til å sykle med det, så ble det helt merkelig å sykle uten. Uansett, økten er ikke noe hokkus pokkus, men jeg liker den fordi den gjør at fokuset flyttes litt underveis og jeg får teste meg på ulike arbeidsoppgaver. Det gjør at tiden går fortere. Økten er som følger: 

  • 15 minutter på tredemølle med raskt gange, i motbakke. Jeg kjørte 5% motbakke og 6,5km/t
  • Hopp av mølla og bytt til sykkelsko. 15 minutter på sykkelen i jevnt godt tempo
  • Bytt sko og tilbake på mølla i 15 minutter rask jogg. Jeg kjørte mellom 10 og 11 km/t. 1% motbakke.
  • Tilbake på sykkelen for 15 harde minutter, 5 første minutter sittende i kraftig motbakke, så 10 minutter stående. 

Dette blir en hel time med kondisjonstrening, men på grunn av byttene så føltes det ikke lenge i det hele tatt. Jeg går litt på mølla, eller sykler helt rolig et par minutter etterpå, for å få ut det verste av syrefølelsen i lårene. En morsom, ukomplisert og fin fredagsøkt. Test den gjerne ut. 



Nå må jeg løpe avgårde her. Jeg gleder meg så mye til å dele nyheter med dere senere at jeg ikke klarer å slutte å smile. Små hint: Sol, varme, og masse masse trening. Ha en nydelig fredag så lenge, så snakkes vi snart igjen!

 

Smiiiil Maren 

 

11 kommentarer

Maria

11.11.2016 kl.14:12

Tror nok vi er flere som har skjønt hva dere planlegger, men gleder meg til å høre det fra dere uansett :-D Ha en super fredag, søte!

fitliving

12.11.2016 kl.08:43

Maria: Hihi, ja det tror jeg også mange har skjønt. Nå er er det hvertfall ute <3 :D

Anja

11.11.2016 kl.16:33

Hei du!

Litt utenfor innlegget.. Men kan du nevne noen av de forslagene du fikk ang. vinterjakke? :) Så det du la ut på snap og er i samme situasjon.. hehe!

God helg!

fitliving

12.11.2016 kl.08:42

Anja: Ja skal vi se. veldig mye Kari Traa, peak performance, og didrikson :) Flere tipset også om Svea uten pels, og bergans boble kåpe. Var også mange som tipset om at Cubus og H&M faktisk har mange fine, til en rimelig penge :D

Marte

11.11.2016 kl.20:34

Gjør noe liknende på vinteren (ellers trener jeg mest mulig utholdenhetstrening utendørs)

Pleier bruke 10-15 min på hver avbfølgende

ROING

løp

Sykkel

Skierg

Ellipse

Så mye kjekkere enn ett apparat ensidige bevegelse

fitliving

12.11.2016 kl.08:41

Marte: Så gøy :D Takk for tips!!

Ida

11.11.2016 kl.21:01

Hørtes ut som en gøy økt! Har du forresten noen tips eller motivasjonsord for en som har hatt en dårlig treningsperiode. Merker i tillegg at kroppen har blitt litt avhengig av sukker.. Så det er litt tyngre å komme i gang med trening igjen og godt kosthold :(( Ha en kjempefin fredagskveld!

Silje Vik

11.11.2016 kl.21:07

Herlig økt! Den må eg prøve meg på. :)

fitliving

12.11.2016 kl.08:41

Silje Vik: Så gøy at du vil teste :D

Berit

11.11.2016 kl.21:14

Du vet det ligger ute på den aktuelle nettsiden....? Spennende, god helg!

fitliving

12.11.2016 kl.08:40

Berit: Hehe, jeg vet <3 jeg måtte bare få formulert ordene mine å dette. Det er så stort og gøy, så jeg trengte litt tid på å få det ned i et innlegg :D

Skriv en ny kommentar