hits

I dag står dette på min treningsplan

30.11.2016 - 08:53 10 kommentarer

Full body workout

Det ble aldri noen styrkeøkt på meg i går, og vet dere hva det er faktisk nesten en hel uke siden sist. Jeg trener, løper intervaller, går turer og er veldig aktiv, men de tunge gode styrkeøktene går det lenge mellom. I dag tenker jeg at jeg må ta meg selv litt i nakken og få inn noen øvelser. Jeg hadde forresten en liten runde med pullups for noen dager siden, og planen var å kjøre en full styrkeøkt med hovedfokus på rygg, men så ble det bare ikke sånn. Det er rart hvordan kroppen ønsker ulike ting i ulike perioder. Når jeg har mye å gjøre, og kanskje er litt stresset så er styrketrening et ork, mens kondisjonstrening føles som en befrielse fra mas og kjas. 

I dag skal jeg få inn en styrkeøkt, og planen er følgende: 

  • Knebøy til boks 
  • Hipthrust / Glutebridge
  • Pullups 
  • Strak markløft
  • Militærpress / skulderpress
  • Stående roing med stang
  • Benkpress 

En fin fullkropps-økt som passer perfekt når det er en stund siden sist styrkeøkt og jeg ønsker å trene gjennom kroppens største muskler i en og samme treningsøkt. 



Ha en nydelig onsdag, og del gjerne din treningsplan med meg i kommentarfeltet. Jeg synes det er motiverende å høre om andres trening når jeg selv synes det er litt utfordrende å gjennomføre mine egne styrkeøkter.

Så, hva står på din treningsplan i dag, eller denne uken? 

 

Smiiiiil Maren 

 

10 kommentarer

Hanne

30.11.2016 kl.09:34

herlig! jeg er helt omvendt fra deg, styrkeøktene er favoritten, og kondisjon er bare stress hehe... på mandag hadde jeg styrke på bein, tirsdag var jeg på kickboksing, i dag blir det gruppetime (tabata), i morgen blir det bein igjen, så en økt på armene på fredag før jeg tar velfortjent helg<3 motivasjonen er på topp for tiden og det er så herlig!!lykke til med styrkeøkten i dag:*

Caroline

30.11.2016 kl.09:45

Så bra! Jeg prøver selv å få inn noen styrkeøkter i uken, men som fulltids sykepleier så føler en kort intervalløkt veldig mye enklere i de fleste tilfeller. Men det tenker jeg egentlig er greit, så lenge vi får inn aktivitet i hverdagen og ikke velger sofaen. Lysten på styrke kommer nok snart tilbake skal du se :D

I dag har jeg senvakt og hadde klokken på 07:30 da bar det på treningsrommet og kjørte en enkel økt:

15 squats med vekt

20 Lunges på benk

20Jump lunges

15 burpees

X3

En rask morgenøkt! Noen dager er alt bedre enn kngenting :D

Mari

30.11.2016 kl.09:57

Elsker helkroppsøkter, det er de beste! I dag ble det kettlebell med swing, clean & jerk, gående utfall, tabata på mage med "klatreplanke" og "dips" til siden, og til slutt en slags knebøy hvor en drar kula eksplosivt opp langs kroppen (starter på gulvet), ender i stående posisjon med kula løftet opp ned over hodet. Det er killer-avslutning, det! Skjønner forresten ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forklare kettlebell-øvelser, haha... Ellers har det vært en kettlebelløkt og en tur i svømmehallen, satser på sirkeltrening-gruppetime i morgen og svømming lørdag.

Silje

30.11.2016 kl.10:02

Er også på trening nå og kjører fullkropp! Det eneste som funker i eksamensperioden :) Jeg kjører markløft, pullups, knebøy, benkpress, roing og militærpress, pjoh 😅

fitliving

30.11.2016 kl.11:06

Silje: Alle favorittene på plass der ja, knall bra!! Kjør på <3

Victoria Larsen

30.11.2016 kl.10:24

Jeg er faktisk omvendt, at jeg liker best styrke! Men, du er utrolig flink :D Det er herlig!

Marte

30.11.2016 kl.10:33

Styrke i dag. Markløft, chins, gående utfall og t-bar roing. Og litt småtteri på skuldre til slutt. God økt :)

Kristin Haugen Granli

30.11.2016 kl.11:18

En veldig fin økt:) Jeg trente frontbøy, cleand and jerk, power cleans, strakmark, hantelroing, hantelpress, leg extensions og facepull, relativt lette vekter og flere repetisjoner, siden jeg trene tung helkropp i går:) Må jobbe litt mer for å få kabalen til å gå opp, jeg må nesten ha de tre fullkroppsøktene jeg har per uke:) pluss en kondisjonsøkt og noen gåturer. Jeg er jo midt i eksamensoppkjøringa, og jeg ble selvsagt syk forrige. Er på bedringens vei, det sitter i halsen hos meg, så derfor er det uaktuelt å løpe:/ Imorgen blir det powerwalk på mølla og sykling, og stretching, og en siste helkroppsøkt på fredag:) Ha en nydelig dag, Maren!

Anja

30.11.2016 kl.12:25

Kult med sånne fullkropps økter. Etter en helg med mye løping og fotball i går, så blir det styrke idag. Blir nok litt rumpe trening og kjerne. Gleder meg. Fridag og da er det deilig å glede seg til en styrke økt.

Anja

Merete

30.11.2016 kl.23:25

Fin økt! :) Det ble en ren beinøkt i dag! Var for sår i håndflatene etter mandagens ryggøkt (med x antall runder TUNG markløft og chins med ekstravekt+++) til å klare noe med hendene, hehe *auau*

Skriv en ny kommentar