hits

I super form med pyramide-intervaller

Make a run for it 

I dag har jeg en finfin intervall-økt på lur til dere, denne kjører jeg ved jevne mellomrom og liker utrolig godt. Økten ble gjennomført på møllen hjemme, og det er virkelig en fryd å kunne gjennomføre kondisjonsøkter uten å måtte forlate leiligheten. Økten er totalt 45 minutter med oppvarming, intervaller og nedtrapping. Perfekt lengde på en treningsøkt i mine øyne. Har du lite tid så kan du fint kjøre 5 min oppvarming og 5 min nedtrapping, og økten ender da på en drøy halvtime. 

Her er økten: 

  • Gå i 10 min motbakke eller legg jogg
  • løp 4 min, pause 1 min, løp 3 min, pause 1 min, løp 2 min, pause 1 min, løp 1 min, pause 1 min, løp 2 min, pause 1 min, løp 3 min, pause 1 min, løp 4 min. 
  • Gå 10 min motbakke eller lett  jogg

Intervallet blir som en pyramide: 4 - 3 - 2 - 1 - 1 - 2 - 3 - 4 min med 1 minutts pause mellom hvert drag. Pausen er en aktiv pause, det vil si at du går på møllen i pausen. Jeg har 6-7% motbakke på oppvarming, og nedtrapping ( trapper gradvis ned motbakken på nedtrapping). Under selve intervallene har jeg 1% motbakke. 

Test økten ut, og fortell meg gjerne hvordan du synes den var. Ha en strålende fredag mine venner. Skal dere noe gøy i helgen?

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer

Hei! Skal intervallene også skje i 10% motbakke?

Renathe: Neinei , 1% motbakke :) har 6-7 % motbakke på oppvarming og nedtrapping :)

Skal prøve ut denne :D Håper du har en fin dag og får en flott helg! Feel free til å ta en titt innom bloggen min og like den på facebook :)

Digger pyramideintervaller, gøy med litt forandring :-)

Hva løper du dragene på? God helg, Maren - du er herlig!

Takk, sikkert lurt å lese alt som står der ;) Haha!

Elsker nye intervall økter. Takk! Denne helgen er det jobb på meg. Og så skal jeg spille kamp på søndag kvekd, så denne helgen kommer til å fly avgårde. God helg.

Hvilken hastighet har du på dragene?

Skriv en ny kommentar