Når PT´en selv trenger PT

21.02.2017 - 08:11 8 kommentarer

Jeg skal innrømme en ting for dere, og det er at jeg styres veldig av humør og følelser når det gjelder trening. Har jeg en kjip dag så er jeg ikke så flink til å glemme det og kjøre en super effektiv treningsøkt. Det er ingen hemmelighet at de siste dagene har vært preget at sorg over å miste den lille valpen, og det har uten tvil påvirket hele energinivået mitt. Det har resultert i at jeg ikke har trent mer enn én god styrkeøkt den siste tiden, og synes helt ærlig det har vært fryktelig vanskelig å komme i gang igjen. 

I går tok min super-sjef Thomas på treningssenteret jeg jobber på grep, og kjørte en PTtime for meg. Det var så godt! Det er noe helt unik å få en person utenfra til å gi deg sine observasjoner, tips og råd. Han har sett meg trene i mange år. Han ser hva jeg gjør, og kanskje enda viktigere - hva jeg ikke gjør. Han har observert mine styrker, men også mine svakheter. Han tok tak i det jeg ikke tar tak i selv, og det var så bra! Vi jobbet med en god del unilaterale øvelser ( på ett og ett ben) som jeg hater, men vet at jeg burde trene mer av. Vi jobbet med vekter jeg aldri før har vurdert å prøve meg på, og vi fikk avdekket en god del myter jeg har skapt for meg selv relatert min min egen trening. 


I dag er jeg støl som bare det, og erfaringsmessig er jeg mest støl på dag nummer to, så det blir jo spennende å se hva jeg har i vente. Jeg har bestemt meg for å investere i et par PTtimer innimellom, rett og slett bare fordi det er så godt når noen ser deg litt utenfra og pusher deg på ting du trenger. 

I dag starter jeg dagen med en lang god gårtur ute i frisk luft. Jeg må alltid ut å gå når jeg føler det er ting som må tas tak i, og nå er det ganske så mye. Det er flere som venter på svar på mail, det er en hel haug av ting som skal fikses før thailand, det er faktura som skal sendes ut, det er ting som må leses gjennom, det er en leilighet som må vaskes, det er Ptkunder som venter på nye timer, det er kunder som venter på kostholdsopplegg, samarbeidspartnere venter på bidrag fra meg, dere lesere venter på et par saker jeg har lovet dere og flere venninner trenger sårt litt mer oppmerksomhet. Så id ag går jeg meg en tur, sorterer litt og lager meg en plan. Nå må jeg ta tak, og finne frem til super-Maren igen. Min hektiske hverdag funker best når hun fungerer. 

 

Smiiil Maren 

 

 

 

8 kommentarer

Eline

21.02.2017 kl.09:39

Hei Maren! Jeg håper så veldig du får energi tilbake og at du gradvis finner tilbake til ditt gamle jeg- det fortjener du! Syns det er så flott at du tar med livets nedturer også, og viser at man ikke trenger å fremstå som at livet er perfekt hele tiden:)) Jeg bare lurer på hvor du har tightsen du har på deg i dette innlegget? Stor klem fra Eline som har lest bloggen din i mange år, men aldri lagt igjen en kommentar før (skjerpings her! Elsker bloggen din)

fitliving

21.02.2017 kl.13:53

Eline: så koselig at du valgte å kommentere <3 den er fra Nike, kjøpt på Zalando for ca 1'ård tid siden :):)

Maria

21.02.2017 kl.14:27

Du er så flott, Maren! Skulle ønske du var min PT :D

fitliving

21.02.2017 kl.17:12

Maria: Hehe så skjønn du er <3

21.02.2017 kl.22:07

Er selv PT og trener innimellom med PT selv. Rett og slett for enten å terpe på olympiske løft eller for å få litt ny inspirasjon, og fordi det faktisk er utrolig herlig å la noen andre styre av og til. Jeg er overbevist om at dette faktisk gjør meg til en enda bedre PT selv. Så en PT som selv trener med PT kan faktisk være et skikkelig kvalitetsstempel og et tegn på at vedkommende tar treningen og yrket sitt seriøst og samtidig er ydmyk nok til å slippe andre til :-)

line

22.02.2017 kl.04:57

Hei maren, ser at du har slitt litt med motivasjonen innimellom det siste året. Har du vurdert å melde deg i en crossfit box? Du trener allerede veldig allsidig så crossfit hadde passet deg tror jeg, nettopp på grunn av lagkamerater som er der for deg og pusher deg hele tiden. Jeg sleit med treningslysten i over 1 år før jeg begynte med crossfit. Treningen har ikke vært mer morsom og lysbetongt siden. jeg dør på nesten hver økt, og det beste er at jeg ikke tenker over at jeg trener. Kanskje det kan være noe for deg å gå på 2/3 crossfit økter i uken slik at du slipper å følge et program og "slipper" å finne motivasjon for å gjennomføre en økt med god energi.

Var ikke meningen at dette skulle høres ut som reklame, men er bare tips fra meg. Hahah

Fredrik

22.02.2017 kl.20:19

Kjenner følelsen Maren, men du er en fighter som kommer deg tilbake på topp.

Husk: Det er i motbakke det går oppover, så holdt ut! ;)

fitliving

23.02.2017 kl.11:42

Fredrik: Tusen takk <3

Skriv en ny kommentar

hits