hits

Tren hele kroppen i én økt del 2

Jeg lovte å vise dere andre del av styrkeprogrammet mitt, og her kommer det. Det øverste bildet er bare tull, jeg har ikke biceps curl i programmet mitt, men av og til så hender det jeg sniker inn litt biceps trening også. Dette er altså del to av min styrketrenings-uke, og denne økten er også lagt opp slik som den første, at hele kroppen trenes i en og samme økt. Første del av programmet finner dere HER. 


Økten ser slik ut: 

  • A1: Benpress
  • A2: Utfall bakover
  • B1:Chins / pullups 
  • B2: Pushups
  • C1: Foroverbøyd roing
  • C2: Dips
  • D1: Strakmark
  • D2: Skulderpress med hantler / stang 

Jeg kjører 10 repetisjoner og 3 sett på hver øvelse. Når det står A1 og A2 så betyr det at dette er et supersett, altså to øvelser som kjøres etter hverandre uten pause mellom. Det betyr at jeg kjører 10 repetisjoner benpress, og rett over på 10 repetisjoner utfall bakover (på hvert ben). Så tar jeg en liten pause, før jeg kjører nytt super-sett med 10 av hver uten pause mellom, så en liten pause før tredje og siste sett av de to øvelsene. Så går jeg videre til B1 og B2 og kjører samme greia der. Dere er med på hvordan det funker? 



I dag står det kondisjonstrening på planen, og slik været ser ut nå frister det mest med langkjøring utendørs. Senere venter frisøren, og en hel ettermiddag med min skjønne mamma. Family first <3 

Er det flere som skal på trening i dag? Hva står på din plan? 

 

Smiiil Maren 

 

25 kommentarer

Hei Maren!

Jeg kommenterer ikke bloggen din så ofte, men jeg leser den hver dag. Ville bare si at jeg synes du er et fantastisk fint forbilde for veldig mange mennesker. Selv om enkeltpersoner mener du ''fronter kroppspress'' og legger opp til enda mer debatt rundt dette temaet enn det som har vært tidligere, så synes jeg ikke du skal bry deg om det og heller tenke at du hjelper veldig mange usikre jenter og gutter der ute. Det hjelper å snakke om det, og det at du lager en åpen plattform for temaet er helt supert! Stå på Maren! Jeg støtter deg og dine holdinger til dette 100%. Du fremstår som verdens mest sprudlende og herligste person på bloggen, og det er derfor jeg finner så mye inspirasjon i deg <3

Digger disse programmene! Bra og takk. Idag er det hviledag for meg så jeg skal på p3 rådet live, det kan bli gøy tror jeg! Ha en fantastisk dag.

Hei!

Er det riktig at du kjører stående roing/foroverbøyd roing på begge helkroppsprogrammene dine? Tenkte du kanskje varierte med å ta én dag sittende roing og én dag stående/foroverbøyd? :)

Kimberly: meget godt observert og det er helt sant!! Den ene dagen er sittende ( i kabel ). Varierer også litt om jeg tar benkpress eller hantelpress på bryst. Nå skal jeg innrømme at jeg har snikt meg til å kjøre litt mer stående roing enn sittende , da jeg liker det så mye bedre :):)

Hei Maren. Følger deg hver dag, du gir meg en god inspirasjon i hverdagen. Thailand så jo helt fantastisk ut. Men, har du fremdeles kjæresten din. Så lenge siden jeg har lest noe om han. Ha en super dag i Kristiansand.

Sigrid

Sigrid: Ja det har jeg <3 han er her med meg hver eneste dag han, men har valgt å holde den delen av livet mitt litt privat :) Tusen takk for fine ord , så herlig at du finner inspirasjon her, det betyr så mye å høre <3

Fine fine Maren. Jeg beundrer deg! Alt du er, gjør og får til!Hvor er sportsbhen fra?

Amalie: Så nydelig sagt, tusen tusen takk <3 Den er fra Puma , men har en til som er nesten lik bak og den er helt ny, fra reebok.

Får så mye inspirasjon av bloggen din! Blir positiv og i godt humør hver gang jeg leser et nytt innlegg. Kommenterer heller ikke så ofte, men nå var det på tide! Er så glad i disse treningsprogrammene du legger ut. Har veldig hektiske studieperioder, og føler jeg aldri får tid til å komme meg på treningssenteret mellom alle eksamener - uten dårlig samvittighet. Men gikk til innkjøp av hantler og noen tunge kettlebells. Og sammen med treningsprogrammene dine får jeg virkelig trent hardt her hjemme også! Kjenner det godt i hele kroppen, og det er et så fint avbrekk fra eksamensskriving :):)

Julie: Åå så herlig å høre, og vet du hva - i går tok jeg bilder til et nytt Kettlebell program. Skal få delt det ila et par dager <3

Du er en stor motivasjonskilde for meg - elsker bloggen din

Lina: Så god du er, tusen takk <3

I dag skal jeg rydde leilighet - etterpå hadde jeg faktisk tenktnå prøve treningsøkten din. Takk for fantastisk blogg

Karen: Så gøy, herlig at du vil teste :D

Hei! Har du bare to styrkeøkter i løpet av en uke? Trener du kondisjon resten av uka? Takk for kjekke økter da, Maren :) Jeg skal prøve denne økten i morge.

Jane: Ja prøver å alltid få inn disse to fullkroppsøktene, og ofte en økt til men den er uten noe program. Trener ofte sammen med kjæresten, og joiner bare det han skal trene :)

Hei Maren! Jeg lurer på hvor du har kjøpt tightsen og toppen? Og hvilket merke de er? Elsker bloggen din!

Ingrid: Begge deler er fra Bjørn Borg :) Super gode, og litt annerledes klær. Gøy med noe som skiller seg litt ut :)

Flinke du :) Håper dagen din har vært fin sammen med mammaen din :) :)

Hvilken størrelse har du i overdel og underdel i Khongoboon-bikiniene dine? Vil du si de er små i størrelsen? =)

Lina: I hvilken bikini? Tror ikke jeg har noe bikini i det merket? Eller det det de Wahine bikiniene det kanskje? da er de helt sykt små i størrelsen, L er nesten litt for lite til meg. men sykt fine da :D

Vannvittig inspirerende og lærerikt å følge bloggen din , takket være deg føler jeg at jeg nå kan være med i diskusjoner på treningssenteret og ikke føle meg

helt utenfor.

Imponert over at du klarer å formidle trening så profft og inspirerende - får alltid lyst å trene etter å ha lest bloggen din. Du er min største inspirasjonskilde

Hei! :)

Kan du skrive noe om restitusjonstrening, og er du eventuelt flink til dette selv? :) Jeg elsker også å trene helkroppsøkter når jeg trener styrke, men får av og til det "dilemmaet" at jeg ender opp med å trene styrke dagen etter også, enten i jobbsammenheng eller fordi... det bare blir sånn. Haha! I disse tilfellene lurer jeg ofte på hva som er best å trene, da mange av helkroppsøktene mine utføres som en typ sirkeltrening der man får kjørt både styrke og kondis i samme økt.

Huff, ser dette bare blir rot! MENom du klarer å hente ut essensen i spørsmålet mitt og har noe vettugt å si om det, blir jeg veldig fornøyd! :)

Sara: Dette skal jeg få sett på, takk for at du stiller gode spørsmål <3

Skriv en ny kommentar