hits

En effektiv og morsom treningsøkt

Let´s do this 

Hver uke prøver jeg å få tid til å lure inn en stasjon eller sirkel-trening. Grunnen til det er mange, den typen trening er utrolig effektiv, den er morsom, variert og du får utfordret både styrke, og utholdenhet. Stasjonstreningene er vanligvis en stor hit, og vi ender ofte opp med å bli en hel gjeng når vi først kjører i gang. Tidligere i uken kjørte vi en økt som jeg har lyst å dele med dere. 

Øvelsene var som følger: 

  • Pushups 
  • Slamball 
  • Boxjump
  • Skulderpress
  • Goblet squat 
  • Burpees
  • leg raises ( benhev ) 
  • Mountain climbers 
  • Situps 

Jeg har vist en god del av øvelsene her, og er det noen du er usikker på så vil et kjapt google søk gi deg både bilder, beskrivelse og film av øvelsene. Vi gjorde det enkelt, og valgte 3 øvelser hver. Disse tre øvelsene satt vi sammen til en sirkel, eller en stajsonstrening. Vi kjørte 45 sekunder jobb, og 15 sekunder pause for å komme seg til neste post. 3 runder, med ca 2 minutter pause mellom rundene. Enkelt, effektivt og utrolig gøy. 










Etter økten kjørte vi på med masse morsomme partner-øvelser, lek og apekattrening. Jeg gleder meg til å vise dere mer av det også. Hjelpes så mange rare øvelser det ble. 

Hvis ikke du vet helt hva du skal trene en dag, eller har lyst å trene sammen med en vennegjeng, kjæresten eller selvfølgelig alene også, så er dette en morsom måte å gjøre det på. Sett opp noen øvelser du liker, eller la hver person som er med velge et par øvelser, last ned en app med tidtaker, still den inn på 45 sek jobb, og 15 sek pause, og vips har du en rå treningsøkt. 

 

Smiiiiil Maren 

 

 

5 kommentarer

Det så innmari gøy ut :)

Anne: Det var det også <3 verd å teste ut :D

Gleder meg til å se apekattreninigen :D

Statera Marit Ebeltoft: Hihi, gleder meg til å dele også :D

Hei Maren! Eg og kjæresten min prøvde ut den eine fullkroppsøkta di i går og syns det var veldig kjekt og tungt!:) vi har trent ein del styrke før begge to, og merka i går at vi ikkje klarte å ta like tunge vekter/fullføre alle reps når vi køyrte økta med superset. Korleis er egentlig utbyttet med supersett vs. 'vanlig' styrke? Er det noko fasit på kva som gir sstørst effekt og er best?

Ha ein nydelig fredag! Helsing Linn

Skriv en ny kommentar