hits

Lite tid til trening? Slik gjør du øktene mer effektive

God morgen venner. Hurra for fredag, og hurra for starten på Palmesus-helga. Før festivasene kickes i gang her, så har jeg lyst å dele litt treningsinspirasjon med dere. Det er jo ikke sånn at jeg legger treningen på hylla selv om det skjer mye annet gøy en helg. Jeg bare slå sammen litt og gjør øktene mer effektive. Et godt eksempel på det er å lure inn litt styrke på løpeturen. Jeg har lagt meg til en finfin liten vane når jeg er ute på joggetur. Jeg har rett og slett begynt å legge inn et lite stopp, ikke for å hvile, men for å kjøre et par øvelser. Jeg gjorde dette mye før, men så ble det helt stopp. Nå er jeg i gang igjen. Jeg har en fast runde jeg jogger, og etter ca 20 minutter, så kommer jeg til en benk. Her stopper jeg og kjører følgende: 

  • 10 step-ups pr ben
  • 10 burpees to jump 


Dette gjør jeg 4 runder. Så jogger jeg resten av runden min, som er ca 30 minutter til. Da har jeg altså fullført en 50 minutters joggetur med hele 40 step-ups og 40 burpees med hopp. Det gjør løpeturen til en super effektiv svettefest, og bena er helt géle når jeg kommer hjem. Jeg har flere programmer jeg kan kjøre, og har jeg en kortere løpetur så kjører jeg kanskje øvelser for hele kroppen. Løper jeg veldig fort eller mye motbakke så kjører jeg mer overkroppsøvelser. Denne lille rakkeren av en øvelseskombinasjon fungerte veldig fint for meg, og kanskje gjør den det for deg også. 

Test det gjerne ut på neste løpetur

 

Smiiiiiil Maren 

 

2 kommentarer

Så kult. Jeg reiser på fjellet og hytta nå i dag. Da skal jeg teste ut dette på løpeturene. Sammen med minibandet jeg vant av deg og gode joggesko, skal jeg klare å få til noen gode økter i løpet av helgen. Og samtidig kose meg sammen med mamma og pappa og hunden på fjellet og kanskje et strikkeprosjekt! Ha en fantastisk palmesus helg

Anja: Så herlig Anja, kos deg masse masse <3 Tusen takk, tror dette blir gøy :D

Skriv en ny kommentar