hits

CrossFit Testøkt

Reklame | Nelly

Jeg går på et slags CrossFit-kurs to ganger i uken. Det er Charlotte Nevland som holder det på CrossFit Kvadraturen. Vi er en finfin gjeng med jenter som ikke har drevet noe særlig med CrossFit før, og som får lov å lære av flinkeste Charlotte. Jeg har nå vært der 3 ganger, og hver gang jeg er der deler jeg hva vi gjør på Snapchat og Instastory. Det er mange av dere som følger med, og det er så gøy! 

I går var jeg så nære å droppe det at det er et lite under at jeg kom meg bort. Boxen ligger 2 minutter unna leiligheten min, så det finnes virkelig ingen unnskyldning. Jeg var kald og litt trøtt, hadde skrekkelig vondt i viljen og egentlig mest lyst å bare bli på sofaen. Jeg tok meg sammen, og kom meg avgårde. Et par minutter over tiden ramlet jeg inn i boxen, og der ble jeg møtt av det skumle jeg vet - TESTØKT! 

Det er fint å teste, for uten en pre-test, utført arbeid/trening og en re-test igjen, så kan man jo ikke vite om det man gjør gir resultater. Så da var det bare å stramme seg opp, snakke positivt til seg selv, og kjøre på. Jeg tenkte jeg skulle dele testøkten med dere. Jeg har fått med meg at det er mange som leser denne bloggen som driver med CrossFit, og kanskje en god del som har litt lyst men som ikke helt tør. Så da kan det jo være fint at jeg deler litt av mine erfaringer. 

Vi starter alltid hver økt med at alle hilser på hverandre, så varmer vi godt opp, tøyer og bøyer. Deretter jobber vi med teknikken på én eller et par hovedøvelser, slik som for eksempel ulike varianter knebøy, markløft, eller press. Deretter er det alltid en WOD (workout of the Day) til slutt. Slik er hver trening bygd opp. Så, over til testøkten vår i går. Den så slik ut: 

For time:

  • 30 wallball 
  • 30 markløft 
  • 30 boxjump / stepups
  • 30 burpees

Timecap var 10 minutter. 

Dette betyr at man skal forsøke å gjøre alt dette på kortest mulig tid, men med godkjent teknikk. Man har kun 10 minutter på å bli ferdig, og blir man ikke ferdig så teller man bare antall repetisjoner man hadde igjen og noterer ned det. Mange ble ikke ferdige, og det er helt fint det. Dette er jo en pre-test, ingen er drevne i dette fra før av. 

Jeg kjørte 6kg på wallball, 55kg på markløft, og stepup på kasse (bena var HELT shaky etter de to første øvelsene, og ville ikke hoppe). Tiden min ble 6 minutter og 13 sekunder. Så det er altså time to beat for min del når vi tester igjen om noen uker. 

Singlet Reebok (utsolgt, lignende HER) // Tights Lululemon // Sko Adidas 

En annen ting som var fantastisk kult, og som jeg faktisk må skrive et eget innlegg om, er hvor mye ditt eget hode kan stoppe deg. Jeg skal faktisk spare detaljene her til det innlegget, som jeg skal begynne å skrive på med det samme. Det er nemlig ganske fascinerende hvor mye du selv tror du klarer, og hvor mye du faktisk klarer når noen andre pusher på deg, heier på deg og har troen på deg. 

Ha en strålende dag mine venner, og takk til alle som er med på påske-giveaway. Jeg trekker vinneren i morgen tidlig, jeg må jo rekke å sende pakken før jeg selv drar på påskeferie<3 

 

Smiiil, Maren 

 

3 kommentarer

Gleder meg til dette innlegget allerede! Selvom man kan få såå god inspirasjon og motivasjon her inne på bloggen din -så er det ofte jeg er min egen stopper når det gjelder trening...

Så på snapchatten din at Leo hilste på en stor hund, lar du han alltid hilse på andre store hunder eller de du vet er greie med mindre hunder?

Klem!

Tonje Felicia

Tonje Felicia

Gøøy! Har testen WOD på et CrossFit-senter én gang før, og fy søren så tungt det var! Men følelsen etterpå er jo helt magisk, så det gjør det verdt det. Forresten må jeg bare si at du er helt sykt nydelig!!<33

Elsker det nye bildeformatet hvor du tar bilder ovenifra når du sitter på gulvet, supersmart! Crossfit ser utrolig gøy ut, får prøve det :)

Skriv en ny kommentar