hits

Tester styrken og legger en plan

- W E I G H T   W O R K O U T -

Jeg har lagt en plan, eller det vil si, jeg har fått hjelp av et klokt hode til å legge en plan. Hadde det vært opp til meg så hadde jeg bare gjort burpees og hoppende knebøy i sola, og gått lange turer i skogen. Det fantastisk fint det, og jeg gjør fremdeles den typen trening. Men jeg trenger styrketreningen også, skjelettet trenger belastning for å holde seg sterkt. Muskulaturen min trenger litt mer ytre belastning enn kun min egen kroppsvekt for å klare å utvikle seg.

Så nå følger jeg altså en plan på styrketrening igjen, og det er både motiverende og gøy. Det er lenge siden jeg fulgte en styrkeplan, så dette blir spennende. Denne uken er det "testuke" for å kartlegge styrken min nå, og legge en plan for repetisjoner, sett og belastning ut fra det. Testuke er ikke bare bare, kroppen min er helt gåen, og musklene verker. Jeg har hatt test i knebøy, markløft, pushups, pullups og flere andre øvelser. Steike heller så tungt, men samtidig litt gøy. Det er helt utrolig hvordan man pusher seg ganske mange hakk hardere når man skal melde fra om resultatet til noen. Litt tullete at det er sånn, men mitt hode fungerer slik at når jeg har satt en plan for meg selv er det enklere å snike meg litt unna, enn når jeg vet at en annen person forventer at jeg presterer.

I dag er det testdag 3, og på planen står blant annet Militærpress, strak markløft, benkpress, og beinpress. Wish me luck! Heldigvis har jeg med meg en venninne på trening i dag, så da får vi pushet hverandre. Etterpå skal jeg rett opp til mine foreldre for lunsj, bade i deres nye badebasseng og leke med tantebarn som er der i helgen. Familietid <3 

Nå er jeg litt nysgjerrig, hvordan gjør du det med treningen din. Tar du det litt dag for dag, og trener det du har lyst? Eller følger du en fast treningsplan? 

 

Smiiil, Maren 

 

10 kommentarer

Hei! Jeg liker å følge en plan for basisløftene, ellers gjør jeg det jeg føler for utenom. Kjører 531 på basisstyrke som markløft, benkpress, knebøy og militærløft.

Akkurat nå tar jeg det veldig dag for dag, men det er pga at jeg er skadet og vet ikke hva som gjør vondt og hva som blir bedre å gjøre dag for dag. Men ellers liker jeg å ha en plan før jeg går inn på treningen. Men jeg kjenner på at når jeg er friskmeldt fra denne skaden dvs om 10-12 uker, så vil jeg følge en plan og med det lurer jeg på om jeg skal spandere på meg en PT.

Ha en koselig lørdag, flinke deg. Klem

Hørtes morsomt ut med en testuke! Jeg trener på et crossfit senter, så der er treningen igrunn allerede lagt opp hvor det er oppvarming, en styrkedel og så avsluttes det med en økt. Utenom dette kjører jeg igrunn egentrening på samme måte hvor jeg kjører styrke med noen basisøvelser og avslutter med en liten økt! Men absolutt enig med deg at man klarer pushe seg selv det lille ekstra når man er sammen med andre og ikke alene! Stå på og lykke til :D

Så gøy:) Hvilken vekt tar du i de ulike øvelsene?

Benk, mark, knebøy, militærpress og nedtrekk.

Kine: Ønsker ikke å gå ut med de tallene , kan heller dele fremgang (som forhåpentligvis kommer) og litt om hvordan jeg har gjort for å klare det :):)

Jeg følger en plan som jeg har gjort meg mye sterkere i baseøvelsene, og planen er å starte på et nytt program når jeg begynner å stagnere.

Jeg fokuserer på fremgang i knebøy, benk og mark.

Håper testdag 3 gikk bra!

Det blir så som så med trening på meg, men nå er "Stolpejakten" i gang så da har jeg motivasjon til å komme meg på tur i nærmiljøet. I går gikk jeg opp til Fløyen, en passe tung tur for en slappfisk som meg ;-) (Og så er det så kjekt å komme seg på tur at det gir mersmak! :-) )

Hei:) har du sluttet å besvare kommentarer? Ser sjelden at du gjør det.

Tenkte hvis du hadde slutta med det så hadde det vært fint å få vite det så slapp vi å mase på deg:(.

Kine: Åå nei , nå fikk jeg helt vondt i magen. Huff. Har bare vært litt problemer med å svare fra mobil-appen. Men det er ingen unnskyldning - skjerpings . Takk for at du sier i fra <3

hei Maren :) Elsker bloggen din, og er fast leser. syns du virker som en skikkelig sprudlende og SNILL person. jeg lurer på en ting. Har du en/flere absolutt favorittights? hvilken er det du har på deg her feks? Mine favoritter er egentlig lux fra reebok. men ble skikkelig skuffa når siste modell jeg kjøpte var gjennomsiktig, til og med når jeg sto rett opp og ned :( Håper på svar!!

Skriv en ny kommentar